صدای کنکور
نوشته شده در تاريخ جمعه 24 آذر 1391برچسب:, توسط محمد صدری |

 

دانشمندان با استفاده از نانوفناوري مواد مرطوب گزينشي توليد کرده اند که مي‌تواند براي نوشتن پيامهاي ماندگار روي آب مورد استفاده قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، فناوري نوشتن پيام با آب که "hydroglyphics" نام گرفته توسط دانشمندان هاروارد با گروهي از دانش آموزان دبيرستان مريمک ابداع شده است.

نمونه اوليه اين فناوري به افراد کمک مي کند که تفاوت ميان دفع آب و سطح مرطوب را مشاهده کنند. هدف اصلي که در پس اين فناوري نهفته تغيير ويژگها و خاصيتهاي يک سطح است تا بتوانيد اثر خاص خود را روي آب اعمال کنيد. تنها چيزي که براي اين کار به آن احتياج داريد برچسبهاي اسفنجي، سيم پيچ تسلا و ظرف مخصوص کشت ميکروب است.

سيم‌پيچ تسلا يک مدار مبدل رزونانس است که در سال 1891 ميلادي توسط نيکولا تسلا ساخته شد و از آن براي توليد ولتاژهاي بالا، جريان‌هاي نسبتا زياد و الکتريسيته متناوب با فرکانس‌هاي بالا استفاده مي‌شود. تسلا از اين مدار در پيکربندي‌هاي مختلفي استفاده کرد که شامل دو يا گاهي سه مدار الکتريکي رزونانس مي‌شد. تسلا از اين سيم‌ پيچ ‌ها براي پيشبرد آزمايشهاي نوآورانه‌ اي از جمله در زمينه نورپردازي، فسفرسانس، توليد اشعه ايکس، پديده جريان متناوب فرکانس بالا، برق‌ درماني و انتقال بي ‌سيم انرژي الکتريکي استفاده کرد.

هرکدام از افرادي که اين آزمايش را انجام دادند يک ظرف مخصوص کشت ميکروب و برچسب مورد علاقه خود انتخاب کردند و آن را در قسمت پاييني ظرف قرار دادند. پس از آن آنها هرکدام از ظروف را زير سيم پيچ تسلا قرار دادند.

يک جرقه بنفش همراه يک صداي بلند ايجاد مي شود و زماني که برچسب برداشته مي شود و آب به ظرف اضافه مي شود شما مي توانيد هرچقدر که مي خواهيد آب را داخل ظرف بريزيد اما قسمتهايي که پيشتر برچسب قرار داشته به نوعي به يک گودال و حفر تبديل مي شوند و اين پيامها تا يک ماه قابل مشاهده هستند.

فيلسکوک کيم از دانشمندان هاروارد و نويسنده اول اين مقاله به طور ناگهاني به ايده نوشتن روي آب رسيده است. وي درحال کمک به يکي از آموزگاران دبيرستان مريمک بوده که اين تجربه را در آزمايشگاه داشته است.

ظروف کشت ميکروب به عنوان ظروف آزمايشگاهي از يک ساختار پلاستيکي برخوردار هستند که آب را دفع مي کند هنگامي که اين ظروف با سيم پيچ تسلا سروکار داشته باشد، هواي رسانا و اکسيژن با پلاستيک ترکيب مي‌شود که سطح برچسبها آب را به خود جذب نکند، همچنين قسمت زير برچسب با هوا تماس نداشته و همچنان آب را دفع مي کند.

آب در اين ظرف به قسمتهاي مورد نظر چسبيده و قسمت خود پيام خشک باقي مي ماند.

 

گرد آورنده: انجمن علمی آموزشی دبیرستان شهید رضویان




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.